Lomakkeet

Anna palautetta

Text background shade

Kymijoen Ravintopalvelut Oy

Asumispalveluyksiköt ja erityisryhmät

Olemme mukana edistämässä asumispalveluyksiköiden asiakkaiden terveyttä ja hyvinvointia tarjoamalla laadukkaita, terveellisiä ja monipuolisia aterioita

 

Noudatamme Valtion ravitsemusneuvottelukunnan Ravitsemushoitosuositusta (pdf) vuodelta 2010 ja Vireyttä seniorivuosiin -ruokasuosituksia ikääntyneille (pdf) vuodelta 2020 . Maittavat ateriamme antavat mallin terveyttä edistävästä ja sairauden hoitoon sopivasta ruokavaliosta. Tarjoamme perusruokavalion lisäksi erityisruokavalioita kattavasti asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Kiinnitämme erityisesti huomiota riittävään energian ja proteiinin määrään.

Edistämme kestävää kehitystä suosimalla kotimaisia vihanneksia, juureksia, viljaa, perunaa ja broileria. Lisäksi kiinnitämme huomiota ruokahävikin minimoimiseen kaikissa ruoan valmistuksen ja tarjoamisen vaiheissa.

Asiakkaista huolehtivan henkilökunnan avuksi on laadittu yhteistyössä Kymsoten ravitsemusterapeuttien kanssa Ravitsemuskäsikirja. Käsikirja on henkilökunnan luettavissa ateriatilausjärjestelmästä sekä Kymsoten intrasta hakusanalla Ravitsemuskäsikirja.

Ruokalistat

Ruokalistat löydät täältä: Asumispalveluyksiköiden ja muiden erityisryhmien ruokalistat

Ruokalistalla näkyvien aterianosien lisäksi jokaisella aterialla tarjotaan myös ruokajuomaa, täysjyväleipää ja kasvirasvalevitettä. Lounaalla ja päivällisellä tarjoillaan öljypohjaista salaatinkastiketta.

Ruokalistoilla huomioitavat teemat ja juhlapäivät löydät täältä: Teemat ja juhlapäivät 2021 (pdf)

Makuraateja ja Toiveruokapäivä

Asiakkaista koostuva makuraati kokoontuu kaksi kertaa vuodessa. Raadissa ruokailevat asiakkaat pääsevät osallistumaan ruokien tuotekehitykseen maistelemalla tuotekehityksen uutuuksia ja antamalla niistä palautetta. Toiveruokapäivä järjestetään aina lokakuussa Vanhustenpäivänä.

Ruokailun kehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa

Vastaanotamme päivittäin palautetta sekä suullisesti, että sähköisten palautekanavien kautta. Asiakastyytyväisyyskysely toteutetaan joka toinen vuosi ja tilaaja-asiakkaat arvioivat toimintaamme vuosittain toteutettavien laadunarviointien kautta. Moniammatillinen palveluraati kokoontuu 1 – 2 kertaa vuodessa. Palveluraadin tärkein tehtävä on sopia kehittämiskohteista ja seurata niiden toteutumista.

Anna palautetta, haluamme kehittyä: Asiakaspalaute

Lisätietoa ravitsemuksesta verkossa

Suomalaiset ravitsemussuositukset – Valtion ravitsemusneuvottelukunta 2014 (pdf)

Muu info

Potilas- ja hoivaruokailun annosteluohje 1.12.2020 (pdf)

Sosemaisen ruokavalion annosteluohje 26.2.2021.pdf

Pyyhkäise vasemmalle

  • Anna palautetta

  • Ruokalistat